نحوه تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژِی بازاریابی

در مقاله قبلی درمورد ایمیل مارکتینگ صحبت کردیم و در این مقاله در مورد نحوه تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال صحبت میکنیم.

در این مقاله 5 جزء کلیدی برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال آورده شده است. موارد زیر اجزای دیگری هستند که ممکن است بخواهید هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کامل و جامع در نظر بگیرید.

تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید

تعیین هدف: تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید

هنگام ایجاد یک برنامه سفر ، مقصدی را در نظر دارید. هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ، مقصد مجموعه ای از اهداف تعریف شده بازاریابی است که امیدوارید با تلاش های خود به آنها برسید. این اهداف بازاریابی باید به اهداف اساسی تجارت شما گره خورده باشد . به عنوان مثال ، اگر هدف سازمان شما این است که لیست مشتریان خود را 20 درصد افزایش دهید ، هدف بازاریابی شما باید ایجاد راهنمایی های مناسب برای مشارکت در این موفقیت باشد.

درک مخاطبان هدف

هنگام مسافرت ، اهمیت درک نحوه تعامل مردم محلی را می دانید – نمی‌خواهید گردشگری عجیب به نظر برسید. همین امر در مورد کمپین های بازاریابی دیجیتال هم وجود دارد. این بدان معناست که مخاطبان هدف ، جمعیت شناسی و روانشناسی مشتریان موجود و جدید را درک کنید.چندین مرحله وجود دارد که یک خریدار احتمالی باید طی کند تا به نقطه خرید برسد و در حالت ایده آل مشتری طولانی مدت شود. مراحل ممکن است متفاوت باشد ، اما عموماً با آگاهی از برند و آموزش شروع می شود ، سپس به مرحله ملاحظه می‌رود و در نهایت با تصمیم گیری و تبدیل فروش به پایان می رسد.

مشخصات مشتری ایده آل و پرسنل خود را ایجاد کنید

مشخصات مشتری ایده آل و پرسنل خود را ایجاد کنید

دیدن افراد جدید یکی از ایده آل های سفر کردن است. اما نمیتوان با همه افراد مد نظرمان ارتباط برقرار کنیم چرا که آنها ممکن است تمایلی به صحبت کردن با ما نداشته باشند.همه افراد علاقه ای ندارند که بدانند شما چه شخصیتی دارید یا چه کاری را انجام می دهید و بازار یابی از این قائله مستثنی نیست.شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال می بایست علاقه‌مندی های مخاطبان خود را برای ارتباط گیری بهتر شناسایی و از طرفی پرستیژ خریداران خود را بشناسید تا دقیقا بدانید با چه کسی قرار است صحبت کنید.خاص باشید و از شعار دادن دوری کنید! شما باید نیاز های این افراد را با توجه به موقعیت شغلی و مکانی شناسایی کنید و با دادن ایده هایی که مشکل آنها را برطرف کند آنها را جذب کنید.

کانالهای بازاریابی موثر و مراحل خرید را مشخص کنید

اگر می خواهید با متخصصانی در زمینه ملک صحبت کنید باید به مشاوره املاک سری بزنید، به طور کلی اگر می خواهید با تصمیم گیرندگانی در زمینه یا صنعت خاص ملاقات کنید باید بدانید آنها را کجا می توان یافت و همچنین چگونه با آنها ارتباط برقرار کرد.پلتفرم های بازاریابی بیشتر از هر زمان دیگزی قابل استفاده است، انتخاب و استفاده از کانالهای بازاریابی دیجیتال مناسب به شما کمک بسیاری خواهد کرد. پس با شناسایی نیاز افراد و ایجاد ارتباط با آنها راهبردی باشید.

پیام خود را درست دریافت کنید

سه جزء اصلی در ارتباط گیری عبارتند از: فرستنده – گیرنده – پیام

فرستنده شمایید و گیرنده فردی ناشناس که میخواهید با او ارتباط بگیرید پس مهم ترین عنصر برای ارتباط عالی و بی نقص پیامی است که ارسال می کنید. پیام شما باید متناسب با نیاز و درک افراد باشد تا مخاطب بتواند پیام شمارا به درستی دریافت کند اینجاست که تحقیق و برنامه شما از مراحل قبلی به صورت کامل تمام می شود.

خیلی ممنون که وقتتون رو گذاشتید.

منبع : o8.agency

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن